Interesse in een huurwoning?

Lees onderstaande tekst goed door en vul de formulieren in


Heeft u interesse in een huurwoning,
en wilt u de woning graag huren?

Lees dan eerst goed de omschrijving bij de woning. Als er inschrijfvoorwaarden zijn (zoals bijvoorbeeld een minimum inkomen om deze woning te kunnen huren) dan staat dit duidelijk bij de woning vermeld. Voldoet u niet aan deze voorwaarden, dan kunt u de woning niet huren en kunt u niet voor de woning inschrijven. Verhuurders/eigenaren maken hier geen uitzonderingen op.

Voldoet u wel aan de gestelde voorwaarden? Dan nodigen wij u graag uit om het inschrijfformulier voor de betreffende woning online in te vullen en compleet met alle bijlagen aan ons te retourneren. Wij nemen uw inschrijving direct in behandeling.

Wilt u zich inschrijven voor een huurwoning? Klik dan hier.

Voor vragen die hieronder niet beantwoord worden, kunt u op werkdagen tussen 10 en 11 uur, en tussen 15 en 16 uur telefonisch contact opnemen met 020 543 73 89.


Let op!

  • Indien er bij de woning (inkomens)eisen vermeld staan en u niet aan deze eisen of voorwaarden voldoet, dan wordt uw aanvraag niet in behandeling genomen.

  • Als uw aanvraag niet compleet ingevuld is, of wanneer de gevraagde bijlagen niet compleet zijn bijgevoegd, wordt het formulier niet in behandeling genomen.

  • De minimale huurperiode is altijd 1 jaar, tenzij dit anders bij de woning vermeld staat.

  • Na uw inschrijving vindt een aantal controles plaats en wordt uw aanvraag bij de verhuurder/eigenaar voorgelegd. Deze verwerkingstijd neemt totaal minimaal 3 weken in beslag. Wij begrijpen dat dit een spannende periode voor u is, maar wij verstrekken u tussentijds geen informatie over de status van uw inschrijving. Zodra wij over de status van uw aanvraag meer weten, dan nemen wij direct contact met u op. U ontvangt altijd binnen een maand van ons bericht.

Veel gestelde vragen

Kan er gehuurd worden als we niet aan de inkomenseis voldoen? Maken verhuurders uitzonderingen?
Nee, dit is niet mogelijk. Er wordt niet verhuurd aan groepen studenten.

Kan er gehuurd worden met een garantstelling van derden?
Dit bekijkt de verhuurder per inschrijving. Bij goedkeuring door verhuurder, zal deze eventueel een extra waarborg bepalen. Deze borg kan variëren aan een bedrag gelijk aan 1 maand tot 6 maanden huur.

Welke bijlagen moet ik inleveren bij de inschrijfformulieren?

Hiervoor verwijzen wij u naar het online inschrijvingsformulier. Het gaat in ieder geval om werkgeversverklaringen, loonstroken, kopie legitimatie e.d.. U kunt uw aanvraag pas indienen als u alle bijlagen tegelijk aanlevert.

Wanneer krijg ik een reactie of ik in aanmerking kom?

Wij streven naar een reactie binnen drie weken, echter kan het voorkomen dat het langer duurt. Wij krijgen bericht van de verhuurder zodra zij hun controles hebben uitgevoerd en wij zullen u direct benaderen zodra er iets bekend is over uw inschrijving. Tussentijds kunnen wij u geen (telefonische) informatie over uw aanvraag verstrekken.

Ik mag huren! En nu?

U krijgt de stukken zoals de huurovereenkomst vooraf in uw mail. Deze moeten getekend zijn voordat de woning aan u wordt opgeleverd. Tevens dienen de huur en de borg minimaal één dag voor oplevering in het bezit te zijn van de verhuurder. De administratiekosten dienen aan ons voldaan te worden vóór de oplevering van de woning. Indien de huurovereenkomst getekend is en de facturen zijn betaald dan zal de oplevering door gaan. Op dat moment zullen wij de meterstanden met u opnemen en tekent u een opleveringsrapport.

Waarom kan ik niet vandaag nog bezichtigen?
Onze agenda’s laten dat helaas niet altijd toe. De afspraken worden in overleg met de assistent van de makelaar en in overleg met de huidige huurder gemaakt. Tevens wordt er bij huurwoningen vaak bezichtigd met meerdere geïnteresseerden tegelijk en het kan voorkomen dat u een ander huisnummer gaat bezichtigen dan u had verwacht. Het betreft dan uiteraard wel een soortgelijke woning.

Hoe komt het dat de huurprijzen variëren?
In de aanmeldingstekst van de woning staat, indien er meerdere woningen zijn, vermeld welke woningen er beschikbaar zijn. U ziet dan onder andere de straatnaam met huisnummer en de juiste huurprijs. 

Mag ik de verhuurder zelf benaderen?

Nee, tenzij een verhuurder dit zelf aangeeft.

Kan ik per een andere datum de huur laten ingaan dan de eerste van de maand?

Ja, dit is vaak mogelijk. Wij zullen dit met u bespreken zodra er goedkeuring is van de verhuurder.

Kan er onderhandeld worden over de huurprijs of minimale huurtermijn?

Nee, dit is niet mogelijk.

Er staan woningen ongenummerd op internet, waarom is dat?

Wij hebben regelmatig woningen beschikbaar waarvan de indeling, uitstraling en de huurprijs exact hetzelfde is. In dat geval worden niet alle woningen op internet geplaatst.

Waarom staat er een woning aangemeld als deze al verhuurd is?

Dit kan voorkomen als er de huurovereenkomst nog niet getekend is. Wij kunnen dan de woning nog niet als definitief verhuurd beschouwen. Tevens is het mogelijk dat websites zoals Jaap.nl de woningen helaas niet verwijderen als deze verhuurd zijn. Onze eigen website www.brockhoff.nl en funda.nl zijn zo up to date mogelijk.

Waarom is er geen plattegronden bij de aanmelding op internet?

Het kan helaas voorkomen dat deze niet in ons bezit zijn. Indien wij over de plattegronden beschikken, vermelden wij deze bij de woning.

Waarom staan er foto’s op de website terwijl deze niet van de betreffende woning/appartement zijn?

Vaak weten wij dat een bepaalde woning leeg gaat komen, maar kunnen wij nog geen foto's van deze woning maken. In dat geval gebruiken wij de foto's van een vergelijkbare woning.

Indien er een woning verhuurd is en ik wil toch voor een soortgelijke woning in aanmerking komen, wat moet ik dan doen?

Wij kunnen uw gegevens noteren op een geïnteresseerdenlijst en u informeren als er een soortgelijke woning beschikbaar komt. Echter is dit geen garantie, het kan ook voorkomen dat er toch een woning wordt aangemeld voordat u benaderd bent. Wij adviseren u dan ook om met regelmaat de website te blijven bekijken. Tevens kunt altijd reageren per mail.

Zijn de woningen gestoffeerd en/of gemeubileerd?

Nee, de woningen zijn niet gestoffeerd en/of gemeubileerd, tenzij dit specifiek bij de woning vermeld staat. Indien de woning leeg is en er ligt een (laminaat)vloer in dan wordt deze woning ook opgeleverd met deze vloer. Hoe de afwerking van de muren zal zijn dan verschilt per verhuurder. Bij de ene verhuurder dienen de muren kaal te zijn en een andere verhuurder accepteert behang in welke kleur dan ook. Bij alle verhuurders geldt wel dat als de muren in een felle of donkere kleur geschilderd zijn dan moeten deze in een lichte tint opgeleverd worden.  Eventuele overnames zijn te bespreken met huidige huurder/ster.

Is de keuken voorzien van elektrische en/of inbouwapparatuur?

Vaak is de keuken niet voorzien van apparatuur. Deze dient u dan zelf aan te schaffen. De keuken heeft vaak wel een kastje welke los staat en eruit gehaald kan worden voor een vaatwasser. U dient dit kastje wel te bewaren, mocht u de woning verlaten dan zal deze terug geplaatst moeten worden.

Zijn er naast de sleutels welke ik ontvang nog sleutels in omloop?

Nee, er zijn geen sleutels in omloop, maar wij kunnen hier geen garantie voor afgeven. U mag de sloten tijdens de huurperiode vaak vervangen maar de sloten dienen aan het einde van de huurperiode teruggeplaatst te worden.

Indien er een mankement is in de woning/appartement, wie kan ik benaderen?

De gegevens van de beheerder staan in de huurovereenkomst. Bij storingen aan de CV ketel staat het telefoonnummer voor de storingen op de ketel zelf vermeld.



INSCHRIJFFORMULIEREN

  1. U kunt zich online inschrijven via www.brockhoff.nl/ikwilhuren
  2. Vul alle gegevens in
  3. Voeg alle bijlagen toe.
  4. Blanco bijlagen vindt u onderaan deze pagina. U kunt deze uitprinten, inscannen en uploaden.



BIJLAGEN

Large